tisdag 6 november 2007

Promenadkompis människa vs. hund

Jag var som vanligt ute på promenad med Lucky (1 timme) när jag kom hem från jobbet. Det är väldigt härligt att gå ut direkt, eftersom jag har suttit inomhus hela dagen, men det är tråkigt att det är mörkt redan när jag slutar. Det är roligare att promenera när det är dagsljus. Ska bli så skönt efter jul, när det går mot vår. Då blir dagarna ljusare och ljusare, istället för tvärtom... Som tur är så är det snart jul, och både alla ljus och snön gör att det inte blir fullt lika mörkt.
Jag har tänkt på en sak den senaste tiden... Det skulle vara väldigt kul att ha en promenadkompis att gå med. En hund är visserligen ett väldigt bra sällskap, men det är ju i alla fall ett djur som inte kan prata. Det blir på ett annat sätt med en människa. Man kan prata om olika saker och så. Ibland har jag mp3:n med mig och lyssnar på musik, men för tillfället är jag ganska trött på det. Kanske jag börjar om efter ett tag... Jag är väldigt less på musiken jag har i den, och kommer inte på någon annan bra låt. Så den får ligga hemma ett tag nu. Det är väldigt synd att jag har varit så fruktansvärt blyg under min uppväxt, eftersom det är anledningen till att jag aldrig har skaffat någon riktig kompis. Under skoltiden vågade jag helt enkelt inte ta kontakt med någon. Men nu har jag kommit en ganska bra bit på väg, och jag vill egentligen inte skylla allt på min blyghet...

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer: