lördag 24 november 2007

Dagsljus

Idag var jag och Lucky ute på en lite extra lång promenad; en och en halv timme. I vanliga fall (efter jobbet på vardagar) brukar vi ju vara ute i en timme. Vi passade på att vara ut mitt på dagen, eftersom det gäller att nyttja det lilla dagsljus vi har under vintern. Jag tycker mycket bättre om sommaren, när det är ljust dygnet runt!
Däremot är det väldigt mysigt just nu också, när folk börjar julpynta i och utanför sina hus. Det börjar lysa ljusstakar i fler och fler fönster. Egentligen tycker jag att det är lite tidigt... Jag kommer inte att ta fram julsakerna förrän nästa helg; 1:a advent, men det är mysigt att titta i alla fönster när man är ute och går. Det blir inte lika mörkt, och så verkar det som om snön har kommit för att stanna. Det gör också att det blir lite ljusare. Men ändå går det inte upp mot sommarens ljus. Jag uppskattar det ännu mer nu under vintern när det börjar skymma redan tidig eftermiddag...

Imorgon ska vi åka till Storheden i Luleå. Det är ett ställe en bit utanför Luleå stad där det finns lite olika affärer. Det är väldigt kul att åka dit ibland. Lucky kommer att vara hos morfar, så att han slipper sitta i bilen en hel dag. Det skulle inte vara roligt för honom, och jag skulle bara ha dåligt samvete när jag var inne på en affär.
Jag brukar tyvärr vara lite dålig på att komma ihåg kameran, men om minnet fungerar som det ska så kanske jag publicerar lite bilder från utflykten till Storheden...

Ha en trevlig lördagkväll!

Inga kommentarer: