torsdag 29 november 2007

En till hund

Det hade varit så kul om jag haft råd att köpa en till hund. Förmodligen skulle det då bli en till Cavalier king charles spaniel, eftersom jag förälskat mig i den rasen. Lucky är det bästa som någonsin har hänt mig (hittills), och det vore kul om han fick en kompis. Då skulle de vara två under dagarna, istället för att Lucky var ensam. Jag vet visserligen inte hur han skulle reagera på en ny hund, eftersom han är VÄLDIGT bortskämd på uppmärksamhet, men eftersom han älskar andra hundar så tror jag det skulle gå bra.
Däremot, om jag hade råd med en till hund så skulle jag köpa den närmare sommaren. Det är lättare när snön har tinat bort. Då skulle jag vara mer ute och träna med den. Jag tror det är felet jag gjorde med Lucky... tränade för mycket inne (eftersom det var så mycket snö när jag hämtade honom). Jag tror att det är därför som han smiter så fort han får möjlighet. Men det är som sagt bara hypotetiskt... Man lär ju av sina misstag, heter det ju. Det kan ju hända att man lyckas bättre och bättre för varje hund man skaffar.
Men det är i alla fall vad jag skulle göra med nästa hund, träna mer utomhus. Det skulle vara väldigt roligt att ha i alla fall en hund som jag kunde ha lös på promenaderna.
Men nu tänker jag väldigt långt in i framtiden. Jag har inte råd med en till hund, i alla fall inte just nu. Kanske senare, när jag har en fast inkomst som jag vet att jag kommer att ha längre än ett år...
Då skulle det vara kul att skaffa en liten Tricolor-valp, eller en till Blenheim. Jag gillar båda färgerna lika mycket...

Ha en mycket trevlig torsdag!

Inga kommentarer: