söndag 6 april 2008

Anledningen till min "bloggfrånvaro"

Jag ber om ursäkt för att jag har uppdaterat väldigt dåligt i helgen, men orsaken är ju Photoshop; mitt nya STORA INTRESSE! Jag tror aldrig jag har tyckt om ett dataprogram så mycket som det... Att hålla på och prova mig fram med design och så är precis rätt för mig. Det har blivit några headers under dessa två dagar, om man säger så :)

Jag behöver ju inte lägga upp headern till den här bloggen en gång till, eftersom nu ju ser den... Men den här gröna är den absolut första jag gjorde i Photoshop. Det var på kvällen, bara för att prova på programmet lite. Inte så pjåkigt för att vara första gången, måste jag få säga lite stolt ;) Visst går det göra väldigt mycket för att förbättra den, men den duger eftersom jag inte ska ha den som standard på någon av mina bloggar. Det var ju ändå 1:a gången...


Det här var den header jag gjorde direkt efter den jag har till den här bloggen. Ville prova på det som en del gör, att göra bakgrunden samma färg så det ser ut som om texten är ovanför själva bloggen. Jag har även alltid velat kunna lägga mina bilder snett, och det går ju nu! Den här ligger just nu ute på min andra blogg, men man vet ju aldrig hur länge ;) Med det här intresset kan det ju lätt bli att ändra flera gånger...


Kanske den här kommer att bli en headerkandidat...






Här är ett par headers som jag gjorde bara för att prova lite. Det är därför det bara står "Ditt namn" på dem. De är inte gjorda speciellt för min blogg.

Svart, vit och röd header. Tyckte det var så coolt typsnitt, med "krumelurbokstaven" i början.






En till; ljusblå med plats för två foton.










En motsats: ljusrosa. Den här tycker jag blev ganska gullig. Tror den skulle passa bra ifall man hade barn (en flicka) och skulla starta en blogg. Jag vet att det är lite stereotypiskt, men det skulle bli gulligt :)





Hoppas ni har haft en mycket trevlig helg och hunnit ladda batterierna inför en ny vecka.

Ny vecka = Nya möjligheter :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

vilka fina headers! photoshop kan vara sa kul, men jag far aldrig till det sa som jag vill ha det och klarar inte fata hur man fiksar collage och sa :( sa anvander det mest till att fixa ramar/ta bort gula tander ett..

Hittade just din blogg sa skall lasa lite mer sedan nar jag inte ar pa jobbet! Trevlig Fortsatt Tisdag!

Erica sa...

Svar:
linn: Hej och välkommen till min blogg. Hoppas du gillar den.
Och tack för komplimangen om mina headers; det värmde :)
Ja, visst är Photoshop ett underbart program! Jag har haft det sedan förra veckan, och håller fortfarande på och experimenterar med lite av varje med det.
Ha en trevlig kväll!