lördag 28 juni 2008

Min dröm

Jag hade en otroligt konstig dröm inatt...
Drömde att jag var i Paris med familjen, men det var något konstigt, för vi var typ hemma på morgonen och körde bil dit. Sedan så låg stan i närheten av min gamla gymnasieskola (Strömbackaskolan). Man kunde skymta den mellan några hus. Men jag vet att vi var i Paris, för vi pratade om det.
Vi skulle gå på stan och shoppa och helt plötsligt varvades Paris med Piteå (jag vet(!) men drömmar är sällan sammanhängande). Vi splittrades till och från för att gå i de affärer vi ville, och jag använde det jag såg av skolan för att orientera mig.
Helt plötsligt träffade jag en massa (eller i alla fall några) andra bloggare som också var där för att shoppa. Alla vi gick inte tillsammans, men vi träffades lite nu och då, eftersom affärerna verkade ligga väldigt centrerat nära varandra.

Förmodligen är den här drömmen bara ett sätt för min hjärna att bearbeta det som finns i mitt liv just nu -bloggning och utlandslängtan (konstigt att jag inte drömde om USA).
Någon bra drömtydare där ute som kan ha något tips om vad den här helt konstiga, osammanhängande drömmen kan betyda? :-)

Inga kommentarer: