torsdag 25 oktober 2007

En annorlunda morgon

Idag var det en lite konstig morgon. Dels för att jag klev upp 5:15, vilket jag inte brukar göra. I vanliga fall sover jag till halv 7, eftersom jag börjar klockan 8:00. Jag är alltid tröttare på hösten än på våren och sommaren...
Men det konstigaste av allt var att Lucky inte fanns i lägenheten. Jag är så van att han ligger där i sin bädd, och sen när jag kliver upp så hoppar han upp och följer mig runt i rummet. Tänk vad man kan vänja sig fort! Jag har ju aldrig haft hund i hela mitt liv, och efter 1 ½ år så går det knappt att vara utan...
Det är nämligen så att de kommer och ska tapetsera idag och imorgon, så Lucky är hemma hos mamma och pappa. Han fick åka dit igår och har sovit över där, så jag kommer att träffa honom redan ikväll.

De riktigt värsta höstdagarna, när man verkligen märker att vi går mot vintern, önskar jag att jag bodde någonstans där det var sommar året runt! Det skulle vara härligt. Visst skulle jag sakna att ha snö på julen, men absolut inte resten av vintern!
Om jag bara hade pengar så skulle jag resa väldigt mycket. "Bara" en gång har jag varit utomlands, och det var en skolresa till Paris i 9:an. Jag vet, det är inte så "bara", när det finns många som aldrig varit utomlands. Men för mig, vars stora intresse är att resa, känns det "bara".

Ha det bra!

Inga kommentarer: